発表者 |
タイトル・会場 (日時) |
Noboru Uchida |
“How to Reduce Heat Loss from ICEs for Further
Improvement in Thermal Efficiency?”, 2021 SAE High Efficiency IC Engine
Symposium Digital Summit, On line, (2021.4.12)
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Fumihiro
Kawaharazuka |
“A
novel piston insulation technique to simultaneously improve both heat loss and
thermal efficiency for diesel engines”, SAE 2021-01-0453, 2021 SAE WCX Digital
Summit, On line, (2021.4.13-15) |
渡邉 一雅 |
「火炎間干渉がディーゼル拡散燃焼に与える影響」,自動車技術会春季大会学術講演会,On line,(2021.5.26-28)
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内田 登 |
「大型ディーゼル機関において画期的熱効率向上を実現するための冷却損失低減技術に関する調査」,2021年度自動車技術会フォーラム:産学官連携による高効率次世代大型車両開発促進事業の取り組み,On line,(2021.7.7) |
Kazumasa
Watanabe |
“What is a barrier against brake thermal
efficiency beyond 55% for HD diesel engines?”, SAENA, ICE2021@Capri, Did not
attend, but video recording presentation was shared at the venue, SAE
2021-24-0039 (2021.9.13-16) |
篠原 達也 |
「超高筒内圧ディーゼル機関用瞬時熱流束計測法の開発」,自動車技術会秋季大会学術講演会,On line,(2021.10.13-15) |
山口 卓也 |
「ニューラルネットワークによる大型ディーゼルエンジンにおける摩擦平均有効圧力の予測」,自動車技術会秋季大会学術講演会,On line,(2021.10.13-15)
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内田 登 |
「How to Reduce Heat Loss from ICEs for Further Improvement
in Thermal Efficiency?(HEICEでの資料をアレンジ)」,自動車技術会ディーゼル&ガソリン機関部門合同公開委員会での話題提供,On line,(2021.10.29)
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内田 登 |
「大型ディーゼルエンジンにおける正味熱効率55%の実現への主要な技術課題とその解法」,第32回内燃機関シンポジウム, On line,(2021.12.7-9)
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内田 登 |
「(ディーゼル)エンジンと燃料の今後」,日本機械学会 第3回RC291「環境にやさしいパワートレインのためのトライボロジー研究会」での話題提供,On line,(2021.12.16)
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内田 登 |
「ディーゼルエンジンの将来熱効率向上技術」,日本機械学会エンジンシステム部門 第10回「高効率エンジン燃焼技術の高度化研究会(A-TS 07-59)」での話題提供,On line,(2022.1.20)
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2021年度 掲載論文・掲載記事
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Noboru
Uchida, “A review on thermal barrier coatings for the improvements in thermal
efficiency of both gasoline and diesel reciprocating engines”, Int. J. Engine
Res., 23(1):3-19, DOI: 10.1177/1468087420978016(2022.1) |
Noboru
Uchida, “A Novel Technology Assessment Chart for Thermal
Efficiency Improvement of IC Engines”, Int. J. Engine Res., Ahead of print (On line
first), DOI: 10.1177/14680874211009671 (2021.4) |
Fumihiro
Kawaharazuka and Noboru Uchida, “A novel piston insulation technique to
simultaneously improve both heat loss and thermal efficiency for diesel engines”,
SAE Int. J. Adv. & Curr. Prac. in Mobility 3(5):2173-2181, DOI: 10.4271/2021-01-0453,
(2021.10) |
渡邉 一雅,内田 登,「火炎間干渉がディーゼル拡散燃焼に与える影響」,自動車技術会論文集,Vol. 52 No. 6, pp.1180-1185, (2021.10) |
山口 卓也,内田 登,渡邉 一雅,和田 亮太郎,服部 雄紀,山田 純一,「ニューラルネットワークによる大型ディーゼルエンジンにおける摩擦平均有効圧力の予測」,自動車技術会論文集,Vol. 53 No. 1,pp.93-99, (2022.1) |
榎本 良輝,篠原 達也,野元 茂,三上 直孝,渡邉 一雅,河原塚 史裕,内田 登,「超高筒内圧ディーゼル機関用瞬時熱流束計測法の開発」,自動車技術会論文集,Vol.53 No.2,pp.347-352, (2022.3)
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