2015年度研究発表 |
発表者 | タイトル・会場 (日時) |
Takuya Yamaguchi | “Fundamental Study of Waste Heat Recovery in the High Boosted 6-cylinder Heavy Duty Diesel Engine”, 2015 SAE World Congress, Detroit, Paper No. 2015-01-0326 (2015.4.21-23) |
福長 聡 | 「大型ディーゼルエンジンの熱効率改善に向けた高膨張(幾何圧縮)比に関する一考察」,自動車技術会 2015年度春季学術講演会,横浜,No.61-15,pp1424~1429,Paper No. 20155273,(2015.5.20-22) |
Noboru Uchida | “NACE Concept for Improving Brake Thermal Efficiency of Diesel Engines”,13th International Conference on Engines for Vehicles,Port Jefferson (NY),Oral only,(2015.6.21-25) |
Hideaki Osada | “An Analysis on Heat Loss of a Heavy-Duty Diesel Engine by Wall-Impinged Spray Flame Observation”, 2015 JSAE/SAE Powertrains, Fuels and Lubricants International Meeting, Kyoto, Paper No. 2015-01-1832 (JSAE 20159226), (2015.9.1-4) |
神本 武征,内田 登 (共同発表) |
「ディーゼル機関の熱損失について」,第26回内燃機関シンポジウム,京都,Paper No. 20158090,(2015.12.8-10) |
山口 卓也 | 「高過給ディーゼルエンジンにおける冷却損失低減が排熱回生システムによる熱効率改善ポテンシャルに及ぼす影響」,第26回内燃機関シンポジウム,京都,Paper No. 20158022,(2015.12.8-10) |
岡本 毅 | 「大型ディーゼルエンジンにおける熱効率,各損失およびエミッション同時改善コンセプト」,第26回内燃機関シンポジウム,京都,Paper No. 20158028,(2015.12.8-10) |
2015年度 掲載論文・掲載記事 |
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福長 聡,長田 英朗,岡本 毅,内田 登,「大型ディーゼルエンジンの熱効率改善に向けた高膨張(幾何圧縮)比に関する一考察」,自動車技術会論文集,Vol.47,No.1,pp67~73,Paper No. 20164031,(2016.1) |
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