発表者 |
タイトル・会場 (日時) |
Noboru
Uchida |
“New
Diesel Combustion Control Concept aiming Higher Thermal Efficiency with
Multiple Injectors”, SAE 2016 High Efficiency IC Engine Symposium, Detroit,
(2016.4.10-11) |
Takeshi
Okamoto |
“New
Concept for Overcoming the Trade-off between Thermal Efficiency, Each Loss and
Exhaust Emissions in a Heavy Duty Diesel Engine”, 2016 SAE World Congress,
Detroit, Paper No. 2016-01-0729, (2016.4.12-14) |
長田 英朗 |
「ディーゼルエンジンにおける壁面衝突火炎の拡大観察による熱損失解析」,自動車技術会 2016年度春季学術講演会,横浜,No.69-16S,pp1710~1715,Paper No. 20165322,(2016.5.25-27) |
岡本 毅 |
「マルチインジェクタ搭載大型ディーゼルエンジンにおける熱発生率制御の可能性およびエネルギ損失低減に関する研究」,自動車技術会 2016年度春季学術講演会,横浜,No.69-16S,pp1722~1727,Paper No. 20165324,(2016.5.25-27) |
Noboru
Uchida |
“Simultaneous
Improvements in Thermal Efficiency and Exhaust Emissions in a Heavy-duty Diesel
Engine by Utilizing Newly De- signed Multiple Injectors System”, THIESEL 2016
Conference on Thermo- and Fluid Dynamic Processes in Direct Injection Engines, Valencia,
(2016.9.14-16) |
Yuzo
Aoyagi |
“Effective
NOx and PM Reduction by Means of High and Low Pressure Loop EGR in Heavy Duty
Diesel Engine”, FISITA 2016 World Automotive Congress – Creative Thinking for
Future Automobiles, Paper No. F2016-ESYB-020, Busan, (2016.9.26-30) |
渡辺 裕樹 |
「ディーゼルエンジンの筒内火炎挙動解析に基づく熱発生率制御と排気特性の改善」,自動車技術会 2016年度秋季学術講演会,札幌,(2016.10.19-21) |
小野澤 康弘 |
「ディーゼルエンジンの高圧縮比化に伴う壁面熱損失の変化要因に関する考察」,日本機械学会・自動車技術会共催 第27回内燃機関シンポジウム,東京,(2016.12.5-7) |
青柳 友三 |
「高過給・高 EGR 率の大型クリーンディーゼルの研究(基調講演 2)」,日本機械学会・自動車技術会共催 第27回内燃機関シンポジウム,東京,(2016.12.5-7) |
2016年度 掲載論文・掲載記事
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Takeshi
Okamoto, Noboru Uchida, “New Concept for Overcoming the Trade-off between
Thermal Efficiency, Each Loss and Exhaust Emissions in a Heavy Duty Diesel
Engine”, SAE International Journal of Engines, Vol. 9, No. 2, pp 859~867, Paper No. 2016-01-0729, (2016.6) |
岡本 毅,内田 登,「大型ディーゼルエンジンにおける熱効率,エネルギ損失およびエミッション同時改善コンセプト」,自動車技術会論文集,Vol.47,No.3,pp717~722,Paper No. 20164336,(2016.5) |
内田 登,「小特集 技術ロードマップから見る2030年の社会/9.エンジンシステム/車両・乗用ディーゼルエンジンの熱効率」,日本機械学会誌,Vol.119,No.1170,pp305~306,(2016.5) |
山口 卓也,内田 登,長田 英朗,「排熱回生システム付き高過給ディーゼルエンジンにおける冷却損失低減が熱効率改善ポテンシャルに及ぼす影響」,自動車技術会論文集,Vol.48,No.1,pp13~20,Paper No. 20174047,(2017.1) |
岡本 毅,内田 登,「マルチインジェクタ搭載大型ディーゼルエンジンにおける熱発生率制御の可能性およびエネルギ損失低減に関する研究」,自動車技術会論文集,Vol.48,No.1,pp53~58,Paper No. 20174053,(2017.1) |