発表者 | タイトル・会場 (日時) |
渡邉 一雅 | 「クランクシャフトオフセットが大型ディーゼル機関の性能熱効率に与える影響」, 自動車技術会春季学術講演会, 横浜, (2020.5.20-22) |
内田 登 | 「ディーゼルエンジンの将来熱効率向上技術」,JSAE排気触媒システム部門委員会主催「内燃機関の今後と排ガス浄化」(話題提供),On line,(2020.8.5) |
Noboru Uchida | “Achieving Higher Brake Thermal Efficiency under Existence of Peak Firing
Pressure Constraint with a HD Diesel Engine”, Thiesel 2020, Microsoft Teams
(On demand), (2020.9.9-12), |
内田 登 | 「海外の最新のエンジン技術動向 2020年度版」,第3回JSAEディーゼル機関部門委員会(話題提供),On line,(2020.9.18) |
内田 登 | 「大型ディーゼルエンジンの筒内最高圧制約条件下での高熱効率実現に向けた取り組み」,第40回早稲田モビリティシンポジウム,On line,(2020.11.21) |
内田 登 | 「新エィシーイー研究紹介」,第5回JSAEディーゼル機関部門委員会(On line見学会対応),On line,(2020.12.3) |
2020年度 掲載論文・掲載記事 |
|
内田 登,渡邊 学(ENEOS:共著),「ディーゼルエンジンの熱効率向上技術」,自動車技術会 自動車技術,Vol.74 No.6,特集「がんばれ!内燃機関~最新技術と10年後の姿~」,pp.11-16,(2020.6) | |
Noboru Uchida, Kazumasa Watanabe, and Kenji Enya, “Achieving Higher Brake Thermal Efficiency under Existence of Peak Firing Pressure Constraint with a HD Diesel Engine”, Proceedings of Thiesel 2020, (2020.9) | |
Noboru Uchida, “A review on thermal barrier coatings for the improvements in thermal efficiency of both gasoline and diesel reciprocating engines”, International Journal of Engine Research, Ahead of print, DOI: 10.1177/1468087420978016(2020.12) | |
Noboru Uchida, Masataka Arai, “A Novel Technology Assessment Chart for Thermal Efficiency Improvement of IC Engines”, International Journal of Engine Research(投稿中) |
Copyleft (c) 2006 New A.C.E. Institute CO., LTD |